Contact

Interview

Paul van Schaik over zijn podcast van NS

Paul van Schaik werkte jarenlang met medewerkers aan de prestatiedoorbraak van NS. Hij schreef hier samen met Dennis Stout en Alfred Schmits een boek over. Mensen denken dat als je de ‘Why’ centraal stelt, en iedereen dat begrijpt, dat verandering dan wel komt. Dat is niet hun ervaring. Hoe zorgden ze wel voor een prestatiedoorbraak?

Paul van Schaik: “Erken dat die kloof er is. Mensen moeten zich bewust zijn van de kloof om een prestatiedoorbraak te realiseren. Zeg bijvoorbeeld: Ik ben me te pletter geschrokken, we staan er niet best voor, maar ik zie wel kansen.” 

Leer in deze podcast ook meer over:

  • Hoe je mensen in staat stelt om succesvol te zijn;
  • Dat het altijd beter kan, maar dat je ook blij moet zijn met wat er wel is;
  • Hoe je 5% hogere klanttevredenheid haalt;
  • Waarom je medewerker, reiziger en resultaat op 1, 2 en 3 zet;
  • Wat de rol van emotie is bij verandering;
  • Hoe je continu verbetert;
  • Hoe je dankzij een prestatiebord weet of je je werk goed doet;
  • Hoe je het onmogelijke mogelijk maakt.

Beluister de podcast via:
Spotify
Apple Itunes
Google Podcast

Bron: Kim Spinder – Avanteers